مشخصات صدور شناسنامه بالای 18سال

فرم میز خدمت

عنوان خدمت
صدور شناسنامه بالای 18سال
شناسه خدمت
10011003102
نام سامانه و آدرس
نوع خدمت
خدمت دستگاه های دولتی به مردم(G2C)
شرح خدمت
صدور شناسنامه بالای 18سال
مدارک لازم برای انجام خدمت
1ـ درخواست صدور شناسنامه توسط متقاضی در سامانه میخک به آدرس (Mikahk.mfa.gov.ir) و اخذ کد رهگیری. 2ـ تنظیم اقرارنامه رسمی توسط پدر و مادر. 3ـ اصل حکم اثبات نسب صادره مراجع ذیصلاح قضایی داخل کشور در مورد کسانی که پدر آنها در قید حیات نباشد. 4ـ اصل گواهی ولادت معتبر و متعارف متقاضی صادره مقامات ذیربط کشور متوقف فیه. 5ـ اصل شناسنامه معتبر والدین. 6ـ اصل مدرک هویت و اقامت معتبر عکسدار خارجی متقاضی (گذرنامه خارجی). 7ـ دو نسخه اصل کارت آثار انگشتان. 8ـ شش قطعه عکس جدید. 9ـ برگ تکمیل شده درخواست تنظیم سند و صدور شناسنامه. 10ـ واریز هزینه صدور شناسنامه.
قوانین و مقررات بالا دستی
قانون مدنی و ثبت احوال
متوسط مدت زمان ارائه خدمت
1هفته پس از استعلام
هزینه ارائه خدمت به خدمت گیرندگان
50 یورو
نحوه دسترسی به خدمت
اینترنتی
تلفن
61151
ایمیل
sejellat@mfa.gov.ir
سوالات متداول
. در صورتی که متقاضی صدور شناسنامه بالای 18 سال مشمول بند 2 ماده 976 قانون مدنی دارای تابعیت خارجی باشد، نحوه اقدام و درج مشمولیت ماده 989 قانون مدنی در اسناد ثبت کل وقایع و شناسنامه چگونه است؟
پاسخ: در صورتی که متقاضی دارای تابعیت خارجی باشد در قسمت توضیحات سند و شناسنامه عبارت: « صاحب سند مشمول بند 989 قانون مدنی می‌باشد و تابعیت خارجی وی کان لم یکن می‌گردد » درج می‌گردد.
2. اعلام‌کننده و امضاءکننده اسناد ثبت کل وقایع برای افراد بالای 18 سال نزد نمایندگی‌ها چه کسی می‌باشد؟
پاسخ: اعلام کننده و امضاء کننده اسناد اصالتا و توسط صاحب سند بالای 18 سال انجام می‌شود.
3. در صورتی که اقرارنامه نسبت متقاضی بالای 18 سال توسط پدر و فرزند و بدون حضور و همکاری مادر تنظیم شده باشد، نحوه درج مشخصات مادر در اسناد سجلی و شناسنامه چگونه است؟
پاسخ: در این صورت در سند سجلی و شناسنامه متقاضی بالای 18 سال از مشخصات مادر، فقط نام کوچک وی درج می‌شود.
4. پس از دریافت مجوز از اداره سجلات و احوال شخصیه و تنظیم سند و شناسنامه برای افراد بالای 18 سال ارسال چه مدارکی به همراه سند به مرکز الزامی ‌است؟
پاسخ: پس از تنظیم سند و صدور شناسنامه، اصل مدارک زیر شامل یک نسخه اصل سند، اصل اقرارنامه رسمی سه جانبه والدین و متقاضی، اصل گواهی احراز هویت و تابعیت ایرانی متقاضی، اصل گواهی ولادت خارجی به همراه ترجمه فارسی آن، تصویر شناسنامه والدین و متقاضی، اصل دو نسخه کارت آثار انگشتان متقاضی، حداکثر ظرف 10 روز پس از تنظیم سند به مرکز ارسال می‌گردد.
5. نحوه تنظیم سند و شناسنامه برای فرزندان دارای پدر ایرانی داخل کشور که بدون دریافت شناسنامه و گذرنامه از کشور خارج شده‌اند چگونه است؟
پاسخ: تنظیم سند ثبت کل وقایع و صدور شناسنامه برای این قبیل افراد منوط به اخذ مجوز از اداره سجلات و احوال شخصیه است.مدارک موردنیاز برای اخذ مجوز عبارت است از:
1ـ تکمیل فرم درخواست صدور شناسنامه متقاضی بالای 18 سال در سامانه میخک به آدرس (Mikahk.mfa.gov.ir) و اخذ کد رهگیری.
2ـ تنظیم اقرارنامه رسمی سه جانبه والدین و متقاضی فاقد شناسنامه.
3ـ گواهی ولادت ایران و یا گواهی DNA و فرم گواهان.
4ـ صدور گواهی احراز هویت و تابعیت ایرانی متقاضی و امضای آن توسط رئیس نمایندگی و ممهور به مهر مربوطه و درج شماره و تاریخ.
5ـ دریافت اصل شناسنامه والدین و تصویر شناسنامه شهود.
6ـ اصل مدارک هویت معتبر عکسدار خارجی متقاضی و ترجمه فارسی آن از جمله گذرنامه، کارت شناسایی و مدارک تحصیلی.
7ـ دو برگ کارت آثار انگشتان متقاضی.
8ـ شش قطعه عکس جدید تمام رخ بدون کلاه و عینک.
9ـ تهیه پیش‌نویس سند و شناسنامه.
10ـ قبض واریز تعرفه گواهی اقرارنامه و گواهان به حساب نمایندگی.
6. مدارک لازم برای تنظیم سند و صدور شناسنامه برای فرزندان زیر 18 سال داری پدر ایرانی است؟
پاسخ: 1ـ فرم تکمیل شده درخواست صدور شناسنامه توسط متقاضی.
2ـ اصل گواهی ولادت معتبر و متعارف صادره مقامات محل.
3ـ اصل شناسنامه والدین.
4ـ اصل مدرک هویتی معتبر عکسدار خارجی فرزند بالای 15 سال.
5ـ سه قطعه عکس جدید، تمام رخ بدون عینک و کلاه افراد بالای 15 سال.
6ـ اصل قبض واریز هزینه صدور شناسنامه به حساب نمایندگی.
7. برای تنظیم سند و صدور شناسنامه افراد بالای 15 سال تشکیل پرونده و ورود اطلاعات در برنامه میخک چگونه انجام می‌شود؟
پاسخ: برای تنظیم سند و صدور شناسنامه افراد بالای 15 سال تشکیل پرونده و ورود اطلاعات در برنامه میخک به نام صاحب سند انجام می‌شود.
8. پس از دریافت مجوز از اداره سجلات و احوال شخصیه و تنظیم سند و شناسنامه برای افراد بالای 18 سال ارسال چه مدارکی به همراه سند به مرکز الزامی ‌است؟
پاسخ: پس از تنظیم سند و صدور شناسنامه، اصل مدارک زیر شامل یک نسخه اصل سند، اصل اقرارنامه رسمی سه جانبه والدین و متقاضی، اصل گواهی احراز هویت و تابعیت ایرانی متقاضی، اصل گواهی ولادت خارجی به همراه ترجمه فارسی آن، تصویر شناسنامه والدین و متقاضی، اصل دو نسخه کارت آثار انگشتان متقاضی، حداکثر ظرف 10 روز پس از تنظیم سند به مرکز ارسال می‌گردد.

مراحل گردش کار
1ـ اخذ کد رهگیری از سامانه میخک به آدرس (Mikahk.mfa.gov.ir). 2ـ ارائه مدارک موردنیاز به نمایندگی. 3ـ پس از بررسی در نمایندگی به وزارت امورخارجه ارسال می‌شود. 4ـ اداره سجلات پس از وصول مدارک استعلامات موردنیاز از ادارات ثبت احوال، تابعیت و امور پناهندگان را انجام خواهد داد. 5ـ پاسخ پس از تایید نهائی به نمایندگی ارسال می‌گردد.
فایل راهنمای مراحل گردش کار

برچسب‌ها: