مشخصات صدور گواهی عدم سوءپیشینه

فرم میز خدمت

عنوان خدمت
صدور گواهی عدم سوءپیشینه
شناسه خدمت
12011008101
نام سامانه و آدرس
نوع خدمت
خدمت دستگاه های دولتی به مردم
شرح خدمت
صدور گواهی عدم سوءپیشینه به دو صورت: الف) الکترونیکی با مراجعه به سامانه https://mikhak.mfa.gov.ir ب) تکمیل فرم مربوطه به صورت دستی انجام می شود.
مدارک لازم برای انجام خدمت
1ـ اصل کارت اثر انگشت‌نگاری ملصق به عکس. 2ـ درخواست گواهی عدم سوءپیشینه در سامانه میخک به آدرس (Mikhak.mfa.gov.ir). 3ـ به همراه داشتن مبلغ 25 یورو .
قوانین و مقررات بالا دستی
بخشنامه شماره 207/722/2000 مورخ 1/7/1386 و اطلاعیه شماره 3018697 مورخ 18/11/1393
متوسط مدت زمان ارائه خدمت
یک روز کاری
هزینه ارائه خدمت به خدمت گیرندگان
25 یورو
تلفن
61153020
ایمیل
sejellat@mfa.gov.ir
سوالات متداول
1. صدور گواهی عدم سوءپیشینه برای ایرانیان مقیم خارج از کشور به چه صورت می‌باشد؟
پاسخ: هموطنان مقیم خارج از کشور برای دریافت گواهی عدم سوءپیشینه می‌توانند به دو روش زیر اقدام نمایند:
الف) اقدام از طریق نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور: متقاضی ابتدا در سامانه میخک ثبت‌نام نموده و پس از تکمیل فرم و آپلود عکس پرسنلی و مدارک موردنیاز و دریافت کد رهگیری با در دست داشتن اصل مدارک و کد رهگیری به نمایندگی انتخاب شده در هنگام ثبت نام، برای انگشت‌نگاری الکترونیک مراجعه نموده و پس از انجام کار و پرداخت تعرفه‌های کنسولی، مامور مربوطه مدارک را از طریق سامانه میخک مستقیم با پلیس بین‌الملل ناجا ارسال می‌نماید. مدارک واصله توسط پلیس بررسی و پس از انجام استعلامات موردنیاز و در صورت نداشتن سوءسابقه نسبت به صدور گواهی عدم سوءپیشینه به زبان انگلیسی اقدام می‌نماید. گواهی صادره مستقیما توسط پلیس در سامانه میخک بارگذاری و به نمایندگی اقدام‌کننده ارسال می‌گردد. نمایندگی‌ها پس از دریافت گواهی اینترپل و به استناد آن، نسبت به صدور گواهی به زبان محلی اقدام و تصویر گواهی عدم سوءپیشینه واصله را ضمیمه گواهی نمایندگی نموده و به متقاضی تحویل می‌دهند. بدیهی است در صورت ناخوانا بودن مدارک آپلود شده در سامانه میخک و یا ناقص بودن آثار انگشت‌نگاری الکترونیکی، درخواست متقاضیان توسط پلیس رد و به نمایندگی جهت رفع نقص اعاده می‌گردد. این امر موجب افزایش زمان رسیدگی و صدور گواهی خواهد شد.
ب) مراجعه حضوری به مراکز ذیصلاح در داخل کشور: متقاضی با در دست داشتن مدارک لازم از جمله شناسنامه، کارت ملی و عکس با مراجعه حضوری به یکی از مراکز پلیس 10 در داخل کشور و انجام انگشت نگاری الکترونیکی اقدام به درخواست گواهی عدم سوءپیشینه می‌نماید. پس از صدور گواهی عدم سوءپیشینه به زبان فارسی، متقاضی با مراجعه به دارالترجمه رسمی نسبت به ترجمه آن به زبان کشور محل ارائه اقدام و پس از تصدیق اداره فنی قوه قضائیه، وزارت امور خارجه و سفارت کشور مربوطه در تهران می‌تواند در کشور محل اقامت براساس مقررات مربوطه مورد استفاده قرار دهد.
ج) اخیرا متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه ثنا قوه قضائیه نیز گواهی عدم سوءپیشینه به زبان فارسی دریافت نمایند.
2. ایرانیان مقیم کانادا برای دریافت گواهی عدم سوءپیشینه چگونه اقدام می‌نمایند؟
پاسخ: با توجه به تعطیلی سفارت کشورمان در کانادا ایرانیان مقیم این کشور می‌توانند با مراجعه به دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن و یا با ارسال مدارک زیر از طریق بستگان خود به اداره سجلات و احوال شخصیه اقدام نمایند:
1ـ یک قطعه اصل کارت آثار تمامی انگشتان هر دو دست ملصق به عکس که توسط پلیس محلی اخذ و تائید شده باشد.
2ـ پرینت سامانه میخک درخصوص درخواست گواهی عدم سوءپیشینه که در آن نام نمایندگی ستاد اتاوا انتخاب شده باشد.
3ـ به همراه داشتن مبلغ 25 یورو به صورت اسکناس.
تذکر 1: زمان لازم برای صدور این گواهی از زمان تحویل مدارک به اداره سجلات حدود یک تا دو ماه طول خواهد کشید.
تذکر 2: این روش فقط ویژه ایرانیان مقیم کانادا می‌باشد.
3. در صورت طولانی بودن روند صدور گواهی عدم سوءپیشینه چه اقدامی صورت می‌گیرد؟
پاسخ: با توجه به طولانی بودن روند صدور گواهی عدم سوءپیشینه توسط پلیس بین‌الملل، بنا به درخواست متقاضی، گواهی مبنی بر اخذ درخواست صادر و تحویل وی می‌گردد. متقاضی می‌تواند تا زمان وصول گواهی عدم سوءپیشینه، گواهی موقت صادره از سفارت را به مقامات محلی کشور محل اقامت خود ارائه نماید.
مراحل گردش کار
دو روش برای دریافت خدمات در بخش سئوالات متداول پاسخ داده شده است.
فایل راهنمای مراحل گردش کار
فایل راهنما
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

برچسب‌ها: