Website logo
۱۴۰۳/۰۷/۰۵- ۰۳:۱۴ - مشاهده: ۲۱۶

متن سئوالات خبرنگاران از دکتر عراقچی وزیر امور خارجه و پاسخهای ایشان در محل استقرار خبرنگاران در جنب شورای امنیت سازمان

چهارشنبه چهارم مهرماه ۱۴۰۳


سوال خبرنگار: حزب الله از شما درخواست کرده که متوسل به زور شوید و از نیروی نظامی خود برای کمک به آن‌ها استفاده کنید؛ جواب ایران اما این بوده که «بخاطر مذاکرات، الان نه!». منظورتان مذاکرات هسته‌ای بود؟ آیا ایران از حزب‌الله می‌خواهد که حملاتش به ]رژیم[ اسرائیل را کاهش دهد؟

دکتر سید عباس عراقچی: حزب‌الله خود تصمیم می‌گیرد و کاملاً به تنهایی قادر است از خود همچنین از لبنان و مردم لبنان محافظت کند.

سوال خبرنگار: ایران توسط برخی دولت‌ها و تحلیل‌گران به دامن زدن به این درگیری‌ها از طریق ارائه تسلیحات پیشرفته به حزب‌الله متهم شده است. پاسخ شما به این اتهام چیست؟

دکتر سید عباس عراقچی: ما همیشه گفته‌ایم که از حزب‌الله در مبارزه مشروع‌اش برای دفاع از لبنان و مردمش در برابر جنایات رژیم اسرائیل و اشغالگری آن حمایت می‌کنیم.

سوال خبرنگار: شما خواستار احترام  و حفظ حقوق بین‌الملل شده‌اید، اما حزب‌الله انبوهی از سلاح‌ها در اختیار دارد. این امر ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت مخصوصاً قطعنامه 1701 است. آیا شما از حزب‌الله می‌خواهید که به قطعنامه‌های بین‌المللی و قوانین بین‌المللی پایبند باشد؟

دکتر  سید عباس عراقچی: حزب‌الله هیچ اقدامی‌بر خلاف قطعنامه شورای 1701 امنیت نکرده است. این قطعنامه از هرگونه حضور نظامی جلوگیری می‌کند، که توسط رژیم اسرائیل رعایت نشده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما