مشخصات تائید اسناد تجاری شامل گواهی مبدأ و فاکتور و گواهی‌های بهداشتی صادره مقامات کشور پذیرنده

فرم میز خدمت

عنوان خدمت
تائید اسناد تجاری شامل گواهی مبدأ و فاکتور و گواهی‌های بهداشتی صادره مقامات کشور پذیرنده
شناسه خدمت
10011000102
نام سامانه و آدرس
نوع خدمت
خدمت دستگاههای دولتی به مردم
شرح خدمت
تایید کلیه اسناد تجاری
مدارک لازم برای انجام خدمت
ارائه اصل مدرک تجاری ممهور به مهر و امضاء نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور.
قوانین و مقررات بالا دستی
مواد 1284 لغایت 1296 قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران
متوسط مدت زمان ارائه خدمت
سی دقیقه
هزینه ارائه خدمت به خدمت گیرندگان
بر اساس نوع سند و ارزش کالا متفاوت است
تلفن
61158059-61155502
سوالات متداول
1-آیا گواهی مبداء کالا بدون تایید فاکتور فروش قابل تایید است؟
پاسخ: در صورت عدم تصدیق صورت حساب کالا و مندرج نبودن ارزش کلا در متن گواهی مبداء، گواهی ارائه شده بر اساس بالاترین نرخ تعرفه مربوطه قابل تایید می باشد.
2- چنانچه به هر دلیلی اسناد خارجی در سفارتخانه ها و سرکنسولگری های جمهوری اسلامی ایران تایید نشده باشد، آیا راهی برای تصدیق این قبیل اسناد وجود دارد؟
پاسخ :این اسناد در صورت ارائه به اداره تایید اسناد در تهران و یا دفاتر وزارت امور خارجه در استانها، از طریق سامانه میخک از نمایندگی مربوطه استعلام و پس از تایید نمایندگی در سامانه، تصدیق و تحویل متقاضی می شود.
3-اسناد خارجی از قبیل اوراق تجاری در خارج از کشور، قبل از تصدیق نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران، لازم است قبلاً به تایید کدام مرجع خارجی برسد؟
پاسخ :بر اساس نوع سند باید قبلاً به تایید مقامات ذی صلاح کشور مربوطه، از قبیل اتاق بازرگانی و یا وزارت امور خارجه رسیده باشد.
4-نحوه پرداخت هزینه تایید اسناد تجاری در داخل کشور چگونه است؟
پاسخ :در صورت مثبت بودن پاسخ استعلام از نمایندگی در برنامه تایید اسناد خارجی، تعرفه مربوطه بر اساس جدول تعرفه خدمات کنسولی به حساب ارزی نمایندگی تایید کننده نزد بانک ملی ایران واریز و با ارائه قبض واریزی سند تایید می گردد.
5-آیا استعلام صت صدور اسناد خارجی و اصالت مهر و امضای مقامات خارجی تعرفه دارد؟
پاسخ :بر اساس ردیف 35 جدول شماره 2 آئین نامه تعرفه خدمات کنسولی (مصوبه 2/9/1400 هیات وزیران)، هر گونه استعلام در رابطه با صحت صدور اسناد و اصالت مهر و امضای مقامات خارجی از نمایندگی ها مبلغ 500000 ریال هزینه دارد.
مراحل گردش کار
کلیه مدارک تجاری لازم است به تایید نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور رسانده شود و با مراجعه به اداره تایید اسناد وزارت امور خارجه مدارک تایید نهایی میگردد.
فایل راهنمای مراحل گردش کار

برچسب‌ها: