مشخصات امور مربوط به گذرنامه مفقوده

فرم میز خدمت

عنوان خدمت
امور مربوط به گذرنامه مفقوده
شناسه خدمت
10011005104
نام سامانه و آدرس
نوع خدمت
صدور گذرنامه
شرح خدمت
هموطنانی که گذرنامه آنان در خارج از کشور بسرقت رفته است و یا گذرنامه آنان بدلایلی مفقود شود با مراجعه به نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور می توانند درخواست گذرنامه جدید بنمایند.
مدارک لازم برای انجام خدمت
الف} اسکن مدارک زیر با فرمت JPG و حجم حداکثر 300 کیلوبایت. br 1ـ کلیه صفحات شناسنامه. br 2ـ صفحه اول (مشخصات گذرنامه) و صفحه حاوی مهر آخرین خروج از جمهوری اسلامی ایران به خارج از کشور. br 3ـ پشت و رو کارت ملی {در صورت دارا بودن کارت ملی}. br 4ـ عکس 46 بیومتریک (رنگی،جدید، بدون کلاه،بدون عینک با رعایت شئونات اسلامی. br 5 ـ کارت پایان خدمت یا معافیت و یا نامه معافیت تحصیلی صادره از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی آقایان دارای 18 سال تمام و کمتر از 50 سال. br 6ـ تصویر صفحه اول شناسنامه شوهر و صفحه حاوی مشخصات همسر و فرزندان جهت بانوان متاهل . br 7ـ تصویر صفحه اول شناسنامه پدر و صفحه حاوی مشخصات همسر و فرزندان جهت افراد زیر 18 سال. br 8ـ تصویر قیم نامه صادره از مرجع قضایی ایران جهت افراد زیر 18 سال در صورت فوت پدر. br 9ـ تصویر مدرک اقامت معتبر. br 10ـ گزارش پلیس محل که شماره گذرنامه و مشخصات صاحب گذرنامه مفقوده در آن درج و مهر شده باشد. br 11ـ شرح چگونگی فقدان گذرنامه و امضای آن توسط متقاضی، ضمنا می بایست شرح چگونگی فقدان گذرنامه افراد زیر 18 سال توسط پدر و یا قیم قانونی ایشان تکمیل و امضاء گردد.br ب} پس از بارگذاری مدارک فوق در سامانه میخک و دریافت کد رهگیری، ضروری است متقاضی با در دست داشتن اصل مدارک معتبر بارگذاری شده در سامانه شخصاً جهت ارائه درخواست خود به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مراجعه نماید {حضور پدر و یا ولی قانونی جهت افراد زیر 18 سال و شوهر جهت بانوان متاهل با در دست داشتن اصل شناسنامه معتبر در نمایندگی الزامی است}.br ب) پس از بارگذاری مدارک فوق در سامانه https://mikhak.mfa.gov.ir و د ریافت کد رهگیری، ضروری است متقاضی با همراه داشتن اصل مدارک معتبر بارگذاری شده شخصاً جهت ارائه درخواست به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مراجعه نماید. (حضور پدر و یا ولی قانونی جهت افراد زیر 18 سال و شوهر جهت بانوان متأهل با در دست داشتن اصل شناسنامه معتبر در نمایندگی الزامی است).
قوانین و مقررات بالا دستی
قانون گذرنامه
متوسط مدت زمان ارائه خدمت
1تا 15روز
هزینه ارائه خدمت به خدمت گیرندگان
180 یورو به اضافه 20 یورو بابت استعلام تاریخ آخرین خروج
سوالات متداول
1 - آیا به همه اتباع ایرانی با ارائه گزارش پلیس به نمایندگی گذرنامه ایرانی تعلق می گیرد؟
پاسخ :از آنجائیکه داشتن سند ایرانی از جمله گذرنامه در خارج کشور الزامی است ، جواب مثبت است.
2 - در چه صورتی برای افرادی که گذرنامه ایشان مفقود گردیده برگ عبور صادر می گردد؟
پاسخ:چنانچه متقاضی با ارائه تمام مدارک از جمله اسناد احراز هویت درخواست برگ عبور داشته باشد،نمایندگی نسبت به صدور برگ عبور اقدام می نماید.
3 - برای افرادیکه گذرنامه مفقوده دارند ، برای چه اموری از مرکز استعلام صورت می گیرد؟
پاسخ: برای دریافت تاریخ خروج جهت ثبت آن در گذرنامه جدید از مرکز استعلام می گردد.
4 -چنانچه فرد متقاضی گذرنامه برای احراز هویت خود مدارک مورد نیاز از جمله شناسنامه د، کارت ملی و ..... را در اختیار نداشته باشد برای صدور گذرنامه چه اقدامی انجام می شود؟
پاسخ خانواده متقاضی با ارائه اصل مدارک در ایران به وزارت امورخارجه مراجعه کرده تا پس از تهیه تصویر از مدارک و تایید آن ، جهت ارائه خدمات کنسولی به نمایندگی مورد نظر ارسال گردد .کنسول نمایندگی در صورت دریافت تصاویر مدارک دریافتی نسبت به صدور گذرنامه یا برگ عبور اقدام می نماید.

مراحل گردش کار
پس از دریافت مدارک و احراز هویت و پس از استعلام تاریخ آخرین خروج ، نسبت به صدور گذرنامه اقدام می شود.

برچسب‌ها: