Website logo
۱۴۰۳/۰۳/۲۳- ۱۱:۲۰ - مشاهده: ۳۶۶

دیدار و گفتگوی علی باقری و ایوان خیل ساپینتو در حاشیه نشست وزرای امور خارجه بریکس

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه با ایوان خیل پینتو وزیر امور خارجه ونزوئلا حاشیه نشست وزرای امور خارجه بریکس با کشورهای در حال توسعه در شهر نیژنی نووگورود روسیه دیدار و گفتگو کرد.

 

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ایوان خیل پینتو وزیر امور خارجه ونزوئلا حاشیه نشست وزرای  امور خارجه بریکس با کشورهای در حال توسعه در شهر نیژنی نووگورود روسیه دیدار و گفتگو کرد.

 

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه، در حاشیه نشست مشترک وزرای امور خارجه کشورهای عضو بریکس و کشورهای در حال توسعه، با ایوان خیل پینتو وزیر امور خارجه ونزوئلا که ملاقات و گفتگو کرد.

 

علی باقری در ابتدای این دیدار از همراهی و همدلی رئیس‌جمهور، دولت و مردم ونزوئلا در ضایعه شهادت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان تشکر و قدردانی کرد.

 

سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به تعدد و تنوع موضوعات و طرح‌های همکاری در دستور کار روابط دو‌ کشور، ارتباط و تعامل پیوسته‌تر مقامات در حوزه‌های مختلف را برای پیشبرد و توسعه بیش از پیش روابط دو کشور ضروری دانست.

 

علی باقری درباره فجایع جاری در غزه تاکید کرد، باید تلاش بیشتری از سوی کشورهای مستقل برای توقف جنگ و جنایات صهیونیست‌ها و دسترسی مردم‌ مظلوم و‌ مقتدر فلسطین به کمک‌های بشردوستانه صورت گیرد.

 

ایوان خیل پینتو وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار مراتب اندوه و همدردی مجدد خود، دولت و مردم و رئیس جمهور کشورش به مناسبت فاجعه اسفناک فقدان شهدای خدمت را ابراز داشت و بر نقش مهم و تاثیرگذار دکتر رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان در حمایت از تعمیق و گسترش همه جانبه روابط تهران و کاراکاس تاکید نمود.

 

وی پیگیری جدی تر طرح های مشترک با توجه به مواجهه دو کشور با تحریم های ظالمانه آمریکا و‌ همکاری دو کشور برای مقابله با این تحریم ها را مهم دانست.

 

وزیر خارجه ونزوئلا با تاکید بر رویکرد و اهتمام ویژه دولت و مردم و رئیس جمهور ونزوئلا به دفاع از حقوق مردم‌ فلسطین ، تاکید کرد ونزوئلا از همه توان و ظرفیت سیاسی خود برای محکومیت جنایات اسرائیل و دفاع از فلسطینیان بکار گرفته است و آمادگی کشورش برای همکاری برای پیگیری جنایات اسراییل در مجامع بین المللی و حقوق بشری ابراز داشت.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما

برچسب‌ها