مشخصات صدور شناسنامه 15 تا 18سال

فرم میز خدمت

عنوان خدمت
صدور شناسنامه 15 تا 18سال
شناسه خدمت
10011003101
نام سامانه و آدرس
نوع خدمت
خدمت دستگاه های دولتی به مردم (G2C)
شرح خدمت
صدور شناسنامه 15 تا 18سال
مدارک لازم برای انجام خدمت
1ـ تکمیل برگ درخواستنامه صدور شناسنامه توسط متقاضی در سامانه میخک به آدرس (Mikahk.mfa.gov.ir) و اخذ کد رهگیری. 2ـ اصل گواهی ولادت معتبر و متعارف صادره مقامات محل. 3ـ اصل شناسنامه والدین. 4ـ اصل مدرک هویت معتبر عکسدار خارجی فرزند بالای 15 سال. 5ـ دو نسخه کارت آثار انگشتان فرزند بالای 15 سال. 6ـ سه قطعه عکس جدید، تمام رخ، بدون عینک و کلاه افراد بالای 15 سال (عکس خانم‌ها با رعایت حجاب اسلامی ‌باشد) 7ـ واریز هزینه صدور شناسنامه.
قوانین و مقررات بالا دستی
بند 2 ماده 976 قانون مدنی و قانون ثبت احوال
متوسط مدت زمان ارائه خدمت
سه روز کاری
هزینه ارائه خدمت به خدمت گیرندگان
50 یورو
تلفن
61151
ایمیل
sejellat@mfa.gov.ir
سوالات متداول
1ـ آیا شناسنامه افراد 15 تا 18 سال نیازمند عکس می‌باشد؟
پاسخ: بله، برای صدور شناسنامه افراد 15 تا 18 سال هنگام تنظیم سند و صدور شناسنامه الصاق عکس الزامی است.
2ـ برای صدور شناسنامه 15 تا 18 سال اعلام‌کننده سند چه کسی است؟
پاسخ: اعلام‌کننده صدور شناسنامه افراد 15 تا 18 سال در صورت ازدواج رسمی والدین، پدر، مادر و یا ولی (جد پدری) و قیم قانونی فرد می‌باشند.
3. آیا می‌توان از طریق وکیل نسبت به صدور شناسنامه اقدام نمود؟
پاسخ: خیر. احراز هویت فرد به طور حضوری الزامی است.
4. در صورت مشاهده مغایرت در مندرجات شناسنامه تعویض شده چه باید کرد؟
پاسخ: چنانچه پس از دریافت شناسنامه، متقاضی متوجه مغایرت در مندرجات آن گردید؛ شناسنامه مذکور به همراه مستندات مربوطه به نمایندگی ارائه تا به منظور اصلاح یا تعویض آن اقدام گردد.
5. برای تنظیم سند و صدور شناسنامه افراد بالای 15 سال تشکیل پرونده و ورود اطلاعات در سامانه میخک چگونه انجام می‌شود؟
پاسخ: برای تنظیم سند و صدور شناسنامه افراد بالای 15 سال تشکیل پرونده و ورود اطلاعات در سامانه میخک به نام صاحب سند انجام می‌شود.
1ـ ارائه مدارک موردنیاز به نمایندگی.
2ـ پس از بررسی در نمایندگی به وزارت امور خارجه ارسال می‌شود.
3ـ اداره سجلات و احوال شخصیه پس از وصول مدارک استعلامات موردنیاز از ادارات ثبت احوال، تابعیت و امور پناهندگان را انجام خواهد داد.
4ـ پاسخ پس از تایید نهائی به نمایندگی ارسال می‌گردد.
مراحل گردش کار
مراجعه به نمایندگی و ارائه مدارک مورد نیاز و پس از بررسی اقدام به صدور شناسنامه می گردد.
فایل راهنمای مراحل گردش کار
فایل راهنما

برچسب‌ها: