Website logo
۱۴۰۳/۰۳/۲۷- ۰۱:۴۲ - مشاهده: ۳۰۹

برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پرواز اردیبهشت

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پرواز اردیبهشت؛ امیر دیپلماسی و وزیر شهید امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با حضور و سخنرانی علی باقری سرپرست دستگاه دیپلماسی و سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌برگزار شد.

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پرواز اردیبهشت؛ امیر دیپلماسی و وزیر شهید امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با حضور و سخنرانی علی باقری سرپرست دستگاه دیپلماسی و سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌برگزار شد.

 

در ابتدای  این مراسم که خانواده امیر دیپلماسی مقاومت شهید دکتر امیرعبداللهیان،  علی باقری  سرپرست وزارت امور خارجه مدیران و کارکنان دستگاه دیپلماسی حضور داشتند، علی باقری ضمن تسلیت حادثه شهادت شهدای پرواز اردیبهشت اظهار داشت: پس از این حادثه با مدیریت داهیانه رهبر معظم انقلاب و همدلی و همراهی ملت شریف ایران بار دیگر وجهه ای از قدرت و صلابت نظام جمهوری اسلامی‌به نمایش گذاشته شد.

 

باقری همچنین تاکید کرد: ما میراث دار راه، سرمایه‌ها و اندوخته‌های این شهدا هستیم و این مسیر را با صلابت ادامه خواهیم داد.

 

در ادامه این مراسم سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌با اشاره به این نکته که عظمت و بزرگی یک ملت به شخصیت هایی است که در آن زندگی می‌کنند و رخدادهایی است که در آن ساخته می‌شود، دکتر شهید حسین امیرعبداللهیان را از نمونه انسان‌های بزرگی توصیف دکرد که در اعتلاء و اقتدار ایران تاثیرگذار هستند.

 

سردار سلامی همچنین ضمن برشمردن صفات بارز اخلاقی و حرفه ای دکتر امیرعبداللیهان، ایشان را فردی شجاع، متواضع، نجیب، مودب و متین  توصیف کرد که با درایت و با صلابت سکاندار سیاست خارجی در طی سه سال گذشته بود و با وجود دوره کوتاه مدیریت، در تثبیت قدتر، ارتقاء اعتبار و نفوذ  سیاسی کشور در سطح بین الملل بسیار موثر و کارآمد عمل کرد.

 

سردار سلامی همچنین از شهید دکتر امیرعبداللهیان همزمان به عنوان وزیر خارجه محور مقاومت یاد کرد که بدون ترس و واهمه با سران گروه‌های مقاومت دیدار می‌کرد و تمام تلاشش را برای احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین به ویژه طی هشت ماه گذشته به کار گرفت که نقطه اوج این تلاش ها در تحقق وعده صادق نمود یافت.

 

وی افزود بدون همراهی و همکاری دستگاه دیپلماسی در تبیین حقوقی و بین المللی مشروعیت این اقدام، دامنه توفیق این عملیات تا این اندازه وسیع و گسترده نمی‌بود.

 

سردار سلامی در پایان ضمن اشاره به این که راه این شهیدان ادامه خواهد داشت، افزود: محصول همراهی دستگاه دیپلماسی با میدان سبب شده است که ایران اکنون در بهترین موقعیت اقتدار در طی دهه‌های گذشته قرار گرفته و هیچ کشوری نمی‌تواند آن را از معادلات جهانی کنار بگذارد یا از تاثیر حضور آن در صحنه بین الملل بکاهد.

 

سردار سلامی در انتهای این مراسم با اهدای لوح تقدیر به خانواده شهید دکتر امیرعبداللهیان به پاس تلاش ها و مجاهدت های وزیر شهید خارجه در تحقق عملیات وعده صادق، یاد و خاطره آن شهید بزرگوار را گرامی داشت.

 

در این مراسم همچنین از کتاب "در امتداد خط مقدم" با موضوع خاطرات جمعی از دیپلمات های وزارت امور خارجه در دوران دفاع مقدس  نیز رونمایی شد.

 

لازم به ذکر است پیشگفتار این کتاب به قلم وزیر شهید دکتر امیرعبداللهیان نوشته شده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما