Website logo
۱۴۰۳/۰۴/۰۵- ۱۸:۱۰ - مشاهده: ۱۴۴

دیدار و گفتگوی شهریار عالم با علی باقری

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در ادامه دیدارهای دوجانبه خود با مقامات حاضر در مجمع گفتگوهای آسیایی با شهریار عالم عضو کمیته سیاستگذاری پارلمان و وزیر مشاور امور خارجی سابق بنگلادش دیدار و گفتگو نمود.

 علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای دوجانبه خود با مقامات حاضر در مجمع گفتگوهای آسیایی با شهریار عالم عضو کمیته سیاستگذاری پارلمان و وزیر مشاور امور خارجی سابق بنگلادش دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان حضور دو کشور در ساز و کارهای مختلف چندجانبه آسیایی از جمله دی هشت و مجمع گفتگوهای آسیایی را زمینه مناسبی جهت ارتقای همکاری‌های طرفین در موضوعات دو جانبه و بین المللی خواند.

باقری با تاکید بر اهمیت ارتقای روابط همه جانبه میان طرفین، با تاکید بر توسعه همکاری‌های اقتصادی، ابراز امیدواری نمود به زودی شاهد برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور در تهران باشیم.

سرپرست دستگاه دیپلماسی زمینه‌های فرهنگی و تاریخی مشترک میان دو کشور را سرمایه ای ارزشمند جهت بنا گذاشتن روابطی مستحکم و پایدار میان دو کشور توصیف کرد و افزود: مشارکت و همکاری بخش‌های خصوصی دو کشور موجب تعمیق پیوندهای دوستی میان طرفین خواهد شد.

سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان اظهار داشت توسعه روابط میان دو ایران و بنگلادش نه تنها به نفع طرفین؛ بلکه دارای تاثیرات مثبت در صلح و ثبات و توسعه منطقه است.

رئیس هیات بنگلادش در مجمع گفتگوهای آسیایی نیز در این دیدار با تسلیت و همدردی مجدد دولت و ملت بنگلادش در پی شهادت آیت الله دکتر رئیسی و دکتر امیرعبدالهیان و هیات همراه، به ابراز احساسات مردم بنگلادش در همدردی با مردم ایران اشاره نمود و افزود دو کشور زمینه‌های مختلف همکاری در خصوص انرژی، گردشگری و ساخت و ساز دارند.

شهریار عالم بر گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور در عرصه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، تجارت، گردشگری بویژه گردشگری سلامت با توجه به سطح بالای خدمات پزشکی و بیمارستانی در ایران تاکید نمود و آمادگی دولت و پارلمان بنگلادش را برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه‌ها اعلام داشت.

طرفین در این دیدار بر لزوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین تاکید کردند و بر ظرفیت همکاری ایران و بنگلادش در سازمان‌های بین المللی به عنوان دو کشور اسلامی در حمایت از فلسطین تاکید کردند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما