Website logo
۱۴۰۳/۰۴/۰۵- ۱۸:۱۸ - مشاهده: ۱۵۵

دیدار و گفتگوی بهرام جان اعلایف و علی باقری

بهرام جان اعلایف ، معاون اول وزیر خارجه ازبکستان که برای شرکت در نوزدهمین نشست وزرای خارجه کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) به تهران سفر کرده، با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

بهرام جان اعلایف ، معاون اول وزیر خارجه ازبکستان  که برای شرکت در نوزدهمین نشست وزرای خارجه کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) به تهران سفر کرده، با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه با بیان این که در حال حاضر روابط دو کشور در سطح مطلوبی است و دو کشور و ملت پیوند های تاریخی، تمدنی و فرهنگی عمیقی با یکدیگر دارند، اظهار داشت، انتظار می رود با بهره گیری بیشتر از ظرفیت های موجود این روابط در آینده بیش از پیش تعمیق و تحکیم یابد.

باقری همچنین در این دیدار بر مسئله فلسطین به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل منطقه و جهان تاکید کرد و  افزود،  ضروریست کشورهای اسلامی از ظرفیت های بین المللی و منطقه ای برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی و کمک به مردم مظلوم فلسطین استفاده کنند.

 معاون اول وزیر خارجه ازبکستان نیز از تلاش های رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید کشورمان در تحکیم و ارتقای روابط دو کشور تمجید و تاکید کرد دولت و مردم ازبکستان همواره در کنار دولت و مردم ایران هستند و ما آمادگی کامل برای تداوم مسیر توسعه و گسترش روابط در همه عرصه‌های دوجانبه به خصوص در عرصه‌های اقتصادی، تجاری و ترانزیتی و نیز در محافل منطقه ای و بین المللی را داریم.

وی با ابراز خرسندی از افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور، تلاش برای بکارگیری سایر ظرفیت های موجود بین دو کشور برای افزایش این حجم از روابط در کنار تقویت پیوندهای مردمی و فرهنگی را مورد تاکید قرار داد. 

دو طرف همچنین  بر ضرورت تقویت همکاری دوجانبه و چندجانبه در حوزه‌های ترانزیتی و کریدوری، ارتقای ثبات و امنیت پایدار منطقه ای، توسعه گردشگری و ارتباطات مردمی و تحکیم ارتباطات فرهنگی میان دو کشور تاکید کردند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما